logo
  • TELÈFON
    972 476 572
  • E-MAIL
    info@ampafornells.cat

S.O.S. (Servei d’Orientació i Suport)

A través d’aquesta comissió l’Ampa vol donar un cop de mà a totes aquelles families que es trobin davant d’un problema o dificultat compresa dintre de les següents àrees:

  • Trastorns de la conducta alimentària (TCA)
  • Assetjament escolar ( Bullying)
  • Comportaments violents

 

Oferim un servei  d’orientació i suport perquè el vostre fill/filla superi les dificultats i per facilitar la relació i comunicació amb l’escola en cas de necessitar-ho.

En cada un dels apartats trobareu una guia pels pares, un llistat d’eines que esperem us ajudin a afrontar el problema i un calendari amb les xerrades que farem a l’escola.

A part també us proporcionem un full informatiu més genèric.

Trastorns de la conducta alimentària (TCA)

Problema que constitueixen actualment la 3ª malaltia crònica entre la població femenina preadolescent- adolescent – juvenil

Aquests trastorns afecten actualment al 6% de la població i un 11% dels infants i adolescents estan en risc de patir-ne.

El fet que les causes socials i culturals tinguin tant de pes en aquestes malalties, planteja la necessitat d’abordar la seva prevenció no només des del punt de vista sanitari, sinó també i sobretot des d’un punt de vista social i pedagògic.

Guia pel pares (Link a PDF)

– Eines, recuros i articles publicats (En construcció)

– Properament informarem de les xerrades previstes

Assetjament escolar (Bullying)

La violència entre joves s’exerceix de maneres diverses; a vegades és més explícita i a vegades no tant, com si es tractés d’una guerra de baixa intensitat, més silenciosa però que fa tant o més mal. Es detecta més fàcilment la violència directa, com ara les batusses entre grups de joves o bé les pallisses de bandes. Però la de baixa intensitat, que sovint passa a les aules (en aquests casos s’anomena assetjament escolar o “bullying”), pot passar desapercebuda; els qui la sofreixen van aguantant, els qui la presencien van permetent i els qui l’exerceixen es van envalentint. Fins que ja és massa tard.

Que has viscut mai una situació com aquesta? A l’escola? A l’institut? Saps què vol dir sentir-se assetjat? Què es pot considerar assetjament?: La intimidació? Els insults? Les empentes? Els cops de puny? T’hi has trobat mai? Has presenciat mai l’assetjament o agressions cap a un company o companya? Què has fet i què podies haver fet?

El fet més característic és quan un individu o un grup se’n riu d’un altre. La víctima se sent trista, té por i no sol explicar quina situació està vivint per si de cas es donen represàlies o es tornen a repetir els episodis de violència. La resta, els que ho veuen, o bé fan costat a l’instigador (sembla una broma, fa gràcia) o bé opten per no dir res, no fos cas que els toqués també patir aquesta mena de situacions.

És així com el maltractament a les aules es nodreix del silenci general, des del de la víctima al de l’instigador, com de la gent que ho veu i no fa res.

Molts analistes han provat d’estudiar aquesta mena de violència, trobar-ne les causes i oferir-hi respostes o remeis, però encara hi ha molta feina per fer.

Comportaments violents

Gairebé a diari en les notícies escoltem reportatges sobre nens que cometen actes violents, freqüentment contra altres nens. Recerques han demostrat que el comportament violent o agressiu és freqüentment après de forma primerenca en la vida. Tot i així, els pares, familiars i altres persones a qui els importen els nens poden ajudar-los a aprendre a manejar les seves emocions sense la necessitat d’usar la violència. Els pares i altres persones poden dur també a terme passos per reduir o minimitzar la violència.

Guia per a les famílies

Guia per a les famílies de 3 a6 anys

– Eines i recuros (Pendent)

– Properament informarem de les xerrades que oferirem